
Jak wybrać Idealny prezent firmowy na zamówienie
16 września, 2020
Opakowania na wino
16 października, 2020Znowu nadeszła ta pora roku – zbliżają się święta, a uroczystości idą pełną parą. Twoi przedstawiciele handlowi B2B pracują wiele godzin, aby zamknąć oferty last minute. Twój zespół marketingowy też jest zajęty – w pełni zakorzeniony w wiadomościach świątecznych i planach na nadchodzący rok. Wygląda na to, że za dnia jest za mało czasu.
Przed zrobieniem zasłużonej przerwy świątecznej należy jednak rozważyć jeszcze jedną rzecz – wręczanie prezentów firmowych. W świecie biznesu istnieje wiele przypadków, w których prezenty świąteczne są odpowiednie, mile widziane, a nawet oczekiwane. Należy jednak zachować ostrożność – wręczanie prezentów firmowych może się nie udać.
Najlepsze praktyki w zakresie wręczania prezentów firmowych
Niezależnie od tego, czy odpowiadasz za wybór prezentu firmowego, czy po prostu szukasz sposobu, by podziękować swojemu zespołowi, korporacyjne wręczanie prezentów jest trudnym obszarem. Co jest odpowiednie? Ile wydaję? Czego oczekują moi współpracownicy? Czy to jest dziwne?
Sprawdź przepisy dotyczące zgodności.
W wielu branżach wręczanie prezentów podlega bardzo szczegółowym przepisom dotyczącym zgodności. Tak, dobrze przeczytałeś – wręczenie niewłaściwego prezentu niewłaściwej osobie może wylądować w gorącej wodzie. Te prawa dyktują, jakie rodzaje prezentów są odpowiednie, a jakie nie.
Ogólnie akceptowalne firmowe prezenty
Prezenty o symbolicznej wartości opatrzone logo firmy
Posiłki, w których obecny jest ofiarodawca i odbiorca prezentu
Nietrwałe prezenty
Prezenty objęte obowiązującymi limitami prawnymi i firmowymi
Prezenty zatwierdzone przez przełożonego
Kupowanie dla osób spoza Twojej firmy
Zwykle, jeśli chodzi o kupowanie prezentów dla osób spoza firmy, warto kupować je dla klientów, potencjalnych klientów, usługodawców i partnerów biznesowych. W rzeczywistości wręczanie prezentów może być doskonałym narzędziem do budowania relacji, a nawet może przynieść firmie więcej korzyści.
Bezpłatna wersja próbna
W tym przypadku odbiorca prezentu nie jest tak ważny. Raczej to natura prezentu może cię potknąć. Graj bezpiecznie i wybierz coś stosunkowo małego. Upewnij się, że prezent i wszelkie dodatkowe wiadomości są neutralne pod względem świątecznym.
Jeśli nie masz pewności, co podarować, rozważ wysłanie małego, markowego prezentu. Przeczytaj: mały, nie tani! Markowy prezent to świetny sposób na okazanie wdzięczności w sposób, którego nie można źle zinterpretować jako niewłaściwego.
Kupowanie dla ludzi w Twojej firmie.
Kupowanie dla pracowników lub współpracowników jest trochę trudniejsze. Na początek – jeśli odpowiadasz za wybór prezentu świątecznego dla całej firmy, wybierz coś naprawdę przydatnego, co docenią Twoi pracownicy. Najbezpieczniej jest kupić ten sam prezent dla wszystkich pracowników, niezależnie od ich roli.
Ale jeśli chcesz to zmienić, upewnij się, że działasz zgodnie z udokumentowaną strategią prezentowania. Niektóre firmy decydują się na zakup większych prezentów dla pracowników, którzy są w firmie dłużej – to jest w porządku! Upewnij się tylko, że wartość i charakter prezentów są spójne. Przed zakupem prezentów cofnij się o krok i zastanów się, czy Twoje wybory wydają się sprawiedliwe. Jeśli nie, wróć do deski kreślarskiej.
Jeśli nie kupujesz dla całej firmy i chcesz kupić prezenty dla swojego zespołu lub współpracowników, należy wziąć pod uwagę kilka ważnych czynników. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli kupujesz tylko dla jednej osoby i nie jest to Twój szef, powinieneś dać tej osobie prezent w swoim wolnym czasie. Jeśli nie widzisz tej osoby poza pracą, to dobra wskazówka, że nie powinieneś kupować jej prezentu. Ale jeśli kupujesz dla swojego szefa lub przełożonego, ogólnie akceptowana jest mała kartka lub dowód uznania.
Jeśli kupujesz dla swojego zespołu, po prostu upewnij się, że Twoje prezenty mają ten sam charakter i wartość. Jest to oczywiste, ale upewnij się, że nikogo nie pomijasz. Jeśli kupujesz dla kilku członków zespołu, niewłaściwe byłoby nie kupowanie dla całego zespołu.
Przed wręczeniem prezentu świątecznego zadaj sobie pytanie: czy obdarowany będzie przez to niekomfortowy? Czy ten prezent sprawi, że inni pracownicy poczują się niekomfortowo? Czy to miejsce pracy z prezentami jest odpowiednie? Czy będzie to postrzegane jako faworyzowanie, przekupstwo lub cokolwiek innego niesmacznego? Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, najlepiej zrezygnować z wręczania prezentów.
Nie przesadzaj.
Kupowanie prezentu, który jest zbyt ekstrawagancki, może wysłać niewłaściwą wiadomość – bez względu na to, komu ją dajesz. Dla klienta, potencjalnego klienta lub partnera może to wyglądać, jakbyś próbował kupić jego firmę lub w jakiś sposób na niego wpłynąć. Wręczenie ekstrawaganckiego prezentu pracownikowi lub współpracownikowi może wydawać się faworyzowaniem, a nawet sprawić, że druga osoba poczuje się wobec ciebie dłużnikiem.
Niech twoje prezenty będą małe i praktyczne.
Zapoznaj się z podręcznikiem firmy.
Ostatnia rada – w razie wątpliwości zajrzyj do podręcznika firmy. Jeśli nie masz dostępu do żadnego z nich lub podręcznik Twojej firmy nie omawia wręczania prezentów, zadaj pytanie bezpośrednio do działu HR. W końcu po to tam są!
Twój zespół HR wolałby raczej odpowiedzieć na Twoje pytania i zapobiec problemom, niż zająć się problemem, który już wystąpił.
Chociaż wręczanie prezentów często odbywa się w dobrych intencjach, nadal ważne jest, aby zadbać o swoje podstawy. Mały żeton mający na celu szerzenie świątecznej radości może szybko przekształcić się w kwestię faworyzowania, naruszenia zasad etyki lub napięcia w miejscu pracy.
Nie pozwól, aby to osłabiło Twój świąteczny nastrój! Dawanie prezentów jest stosunkowo łatwe. A praktyka ta może faktycznie poprawić morale pracowników, zmniejszyć rotację pracowników, a nawet zwiększyć produktywność!
Podsumowując. Drobne upominki to doskonały sposób na pokazanie pracownikom, klientom, partnerom i współpracownikom, jak bardzo ich doceniasz – pod warunkiem, że postępujesz prawidłowo.
Prezenty firmowe
Wręczenie butelki wina to wyjątkowy sposób na nagrodzenie lub podziękowanie najbardziej wartościowym pracownikom lub klientom. To namacalny prezent, który można otrzymać raz, ale radość płynie z każdym wspólnym kieliszkiem.
Zadzwoń do nas +48 662 070 168, aby uzyskać więcej informacji lub wyślij e-mail na adres biuro@winolo.pl
Jak zamówić pudełko z logo?
Wybierz rodzaj pudełka: eco, białe, kolorowe
Wybierz wielkość pudełka: 1, 2 lub 3 butelki
Wybierz opcje pudełka: z okienkiem czy bez
Określ typ loga: wycinane (czarne), grawerowane (jasne) czy kolorowe (podklejka)
Dodaj inne elementy do personalizacji: tak lub nie (logotypy, choinki, bombki, życzenia, telefony)
Podeślij mailem logo w pliku wektorowym, w odpowiedzi zobaczysz na zdjęciu projekt dokładnie Twojego pudełka z Twoim logo: mail na dole treści
Zaakceptuj projekt, otrzymasz fakturę VAT: podaj w mailu nr nip
Opłać fakturę
Oczekuj na przesyłkę od Kuriera z pudełkami
Odbierz paczkę, będziesz zadowolony z jakości wykonania
Jakie są metody znakowania?
Znakowanie to wycinanie (wersja czarna)
grawerowanie w kolorowym papierze (wersja jasna)
lub wycinanie po obrysie i podklejenie kolorowym wydrukiem CMYK (wersja kolorowa)
Z jakiego materiału są pudełka?
Używamy 4-warstwowej naturalnej tekstury falistej do produkcji opakowań eco (naturalnie szare) i białych.
Pudełka kolorowe to 3 warstwowa tektura kaszerowana (oklejona) warstwą ozdobnego papieru.
Jaki jest czas realizacji pudełek z logo?
Realizacja zależy od ilości i aktualnego sezonu: od 2-8 dni roboczych.
Produkty z logo wysyłane po akceptacji wizualizacji i zapłacie faktury.
Jak transportowane są pudełka?
Gotowe i sklejone pudełka transportowane są na płasko
W zależności od wybranego pudełka jedna paczka wysyłkowa mieści od 50-150 sztuk
Dostosowanie
Personalizacja jest kluczem.
Niewielka uwaga robi różnicę, więc uważnie słuchaj nastroju zaproszonej osoby itp.
Upewnij się, że Twoje prezenty będą pożądane przez odbiorcę i wyrażą Twoją wdzięczność, miłość i uznanie. Wesołych prezentów!
